Frizbie - en Rottistjejs vardag

Direktlänk till inlägg 18 juni 2010

"Uppkörning" förber Tävlingslydnadskursen

Av Annette - 18 juni 2010 10:15

Halloj!! Jösses vad dagarna springer iväg. Man har ju hjälp av matte att skriva det här och hon har haft det lite körigt med avslut på jobbet med alla artister en jobb resa till Wien (i spöregn osv) så det har blivit tunt med bloggandet.


Men i mån så skulle det vara kursavslut och lite tävling för oss i gruppen eller "uppkörning" som matte sa. Britt (intstruktören hade tagit med sig sin man som är gammal domare).

Vi började med att lotta MYCKET trevligt inslag för startsiffran fanns inne i påse full med godis till hunden!  Mer sånt tycker jag! Nummer 3 fick vi alla fall..

Vi hade gått igenom hela programet som ett litet "genrep" som man hade sagt på mattes jobb, kvällen innan hela gruppen och då gjorde jag matte stolt med att gå HUUUR BRA SOM HELST. Men men alla dagar äro olika  .

Första momentet var linförighet. Där kände jag för att showa loss lite och gjorde ett glatt utfall och höggtag i kopplet som jag drog i lite... ojsan det VAR INTE samma humor som matte hade för stunden.. hmmm ja så jag fick väll traska på någolunda. Det var KM för ungdommarna på planen bredvid och agilitygänget körde för fullt på andra sidan så störningen var lite VÄÄÄL, så en och en annan lång blick fick de andra från mig. (altså en linförighet med vissa koncentrations vårigheter). Det blev bara en liten 6 a där..

Sen var det framförgånende. Där gick jag ut som en pil och gick så rakt och fint. Stod med näsan åt rätt håll vid stanna, så det var topp ända tills vi vände, ut på samma fina sätt men sen en m innan stanna kom så HURRA där låg det ju godis från ekipaget före, så jag slog på tvärbroms och käkade en liten stund där.. Blev en 6 där med.

Inkallingen blåste jag på som vanligt, gillar att springa fort och där blev det full pott 10p.

Läggande under gång (här har vi precis börjat att göra det under gång) matte var lite snäll och tydlig här så hon stannade och sa ligg och gick sen vidare. 7p.

Apportering. (här kör vi ju inte med att kasta än, men matte ville testa idag.Så det blev ett försök till tjyvstart annars var det riktigt bra, ut tog tag, in och satt tills matte sa loss. 7p. (liite strängt tyckte matte)

Hopp över hinder. Här hoppade jag som en liten hind och satte mig fint på andra sidan, men tyckte att hon väntade väl länge med att säga hopp igen så jag tjyvstartade lite här. 8.

Så summa av kardemumma så gick det ok men som sagt inte världens bästa gång. Men dock ända hunden på kursen som fick poäng i alla moment. Och samtliga godkända. Men med facit i handen, tävla med så mycket störning som det var denna gång är jag inte klar för än, så det blir att träna på ett tag till.

Oj glömde platsliggningen. Den var det full rulle på. En hund reste sig direkt och busade loss med den bredvid. Hon bredvid mig reste sig ca 10 gånger så matte fick gå tbx och lägga igen. Den bredvid mig på andra sidan kröp något och ett par andra satte sig en gång men lade sig ner igen. Jag då? Jag låg kvar som en liten död säl. (har till mattes stora glädje aldrig rest mig före någon gång). så full 10 där.

Ps bilden nedan är från sep förra året. Då var hela kulle i Mangen på 2 mysiga träningsdagar.


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 16 april 2012 06:57

Dottern är med pojkvännen och familj på Cypern under påsklovet. Mmm vissa har det bra   nä det unnar jag henne. Men något Cypern väder var det INTE i lör... oj oj. Det hade ju fullkomligt VRÄKT ner snö under fre kvällen och hela natten. Tung blöt s...

Av Annette - 15 april 2012 08:18

I fredags träffades träningsgruppen tidigt innan alla skulle till sina jobb, för att spåra. Vi hade inte sol men det var lagom varmt ute. Tyckte dock inte Susanne M som klagade på att det var kall. Jätte konstig med tanke på vilket tempo hon alltid...

Av Annette - 11 april 2012 20:53

På långfredagen så åkte jag ner till familjen i Norrköping och blev direkt magsjuk och feber  . Trist så det blev ingen  påskmat för mig, blev till att vara utan mat ha ha men kan ju vara bra. Tog mig hemåt på sönkvällen med riktigt högfeber så jag v...

Av Annette - 11 april 2012 20:34

Ibland är det ju inte lätt att få tiden att räcka till för allt. Men det gäller att passa på att smyga in träningen lite här och var. Nu är vi ju en träningsgrupp så det är oftast någon som är på med att påminna. Fjärren (som fortf har varit på när...

Av Annette - 10 april 2012 18:58

Oj vad vi ser fram emot det man lyckas boka för Nina Svartberg, ja naturligtvis även om man lyckas få med Kent hennes man på samma gång. Det första året jag åkte så var Frissan knappt ett år och jag halkade med på grund av en avbokning, då hade vi Ni...

Ovido - Quiz & Flashcards