Frizbie - en Rottistjejs vardag

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Uppletande och lydnadsträning i Susellas trädgård

Av Annette - 11 april 2012 20:53

På långfredagen så åkte jag ner till familjen i Norrköping och blev direkt magsjuk och feber  . Trist så det blev ingen  påskmat för mig, blev till att vara utan mat ha ha men kan ju vara bra. Tog mig hemåt på sönkvällen med riktigt högfeber så jag var i säng halv åtta på kvällen med en ganska frustrerad hund.

Så på annandagpåsk så kände jag att jag MÅSTE ut och göra något med henne. Fick ställa in den planerade sökträningen med sökgruppen som skulle vara på eftm för kände att båda orkade jag inte göra med fortf feber i kroppen.

Bestämde träff med SusElla som jag träffade på ängarna hemma hos henne, hon hade även med dotterns hund.

De fick busa av sig en stund alla tre, sen vallade vi en uppletande ruta och jag började med att lägga ut

en vante och en boll, båda på djupet eftersom jag vill få ut henne mer än att leta nära.

Hon är ju alltid otroligt taggad och det är ett riktigt krutpaket som bara har i tanken SLÄPP MIG JAG KAN SJÄÄÄÄÄLV ! Innan man släpper i väg henne.

 SE här va!! Vilket FOKUS på uppgiften på detta ekipage... vaa jaaaaaaaa jag VET mössan    den är kanske inte DEN SNYGGASTE.. ja ja men lite så där på svaj,,, ganska cool....    

Första skicket var rakt ut och båda föremålen hämtades in med lika stor energi.

Full rulle och med öronen på svaj,,,,,,

Andra omgången så var det två föremål bollen och Susannes vante. Då stack hon rakt ut på djupet men sen for hon iväg så jag kallade in och belönade, skickade igen och då drog hon ut rakt men vinklade sen höger mot föremål två som hon plockade sen in och rakt ut på vanten.

Lade som avslut ut ETT föremål på djupet med fokus på RAKT skick som gick topp.

Sen blev det lydnadsträning i Susannes trädgård.

Vi hann med hopp/apport lysande.

3 skick ruta som gick väldigt bra, men avståndet var relativt kort.

Metallen ha i fast grepp under fria följet, mkt bra.

Krypet ute.... nja här blev det lite väl hög rumpa. Backar och kör nästa inne i stället.

Susa föreslog att hon skulle hålla fingrarna på baktassarna under ligg till stå och det funkade bra, här gäller det ju att vara två för att träna det, bra som omväxling.

Magen fick ta emot ett glas loka och började bubbla direkt så vi tackade för oss och var ganska nöjda innan restan av annandagpåsk tillbringades i soffan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 16 april 2012 06:57

Dottern är med pojkvännen och familj på Cypern under påsklovet. Mmm vissa har det bra   nä det unnar jag henne. Men något Cypern väder var det INTE i lör... oj oj. Det hade ju fullkomligt VRÄKT ner snö under fre kvällen och hela natten. Tung blöt s...

Av Annette - 15 april 2012 08:18

I fredags träffades träningsgruppen tidigt innan alla skulle till sina jobb, för att spåra. Vi hade inte sol men det var lagom varmt ute. Tyckte dock inte Susanne M som klagade på att det var kall. Jätte konstig med tanke på vilket tempo hon alltid...

Av Annette - 11 april 2012 20:34

Ibland är det ju inte lätt att få tiden att räcka till för allt. Men det gäller att passa på att smyga in träningen lite här och var. Nu är vi ju en träningsgrupp så det är oftast någon som är på med att påminna. Fjärren (som fortf har varit på när...

Av Annette - 10 april 2012 18:58

Oj vad vi ser fram emot det man lyckas boka för Nina Svartberg, ja naturligtvis även om man lyckas få med Kent hennes man på samma gång. Det första året jag åkte så var Frissan knappt ett år och jag halkade med på grund av en avbokning, då hade vi Ni...

Av Annette - 10 april 2012 17:39

I början på feb, precis efter att vi fått första priset i Lyd klass II, så åkte vi iväg (med 3 av kompisarna från träningsgruppen, Susanne H med schäfern Kaize: Han är är drygt 3 år och har ett första pris i Lyd klass I.  : (måste även sä...

Ovido - Quiz & Flashcards