Frizbie - en Rottistjejs vardag

Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Träning i P-hus!!!!

Av Annette - 15 september 2010 09:45

NÄÄMEEN!!...?? Ibland fattar jag inget.

Jag löper ju nu i och för sig.. (andra gången i mitt liv) är det därför jag inte riktigt hänger med..? tror inte det.

Vi tränade nämnligen i hus för bilar! Igår... Jag återkommer till det, måste bara sammanfatta hur de senaste träningarna har gått sedan sist..


Spår:

Har hunnit med ett par spår sedan sist.. enligt matte har de 2 senaste gått sådäär..

Som i lördags, liggtiden var 1 tim och jag var pigg och glad som vanligt. Fullrulle men ett noga koncentrerat upptag, inga problem vidare (rusar inte utan lugnt och sansat men framåt.. mot första apporten (vi spårar nu uteslutande på fält ett tag.. inte lika kul faktiskt som skog) plockar första aport direkt, vidare rakt fram sedan över en väg, inga problem, tar första vinkeln går vidare 30 m, där någonstans ska pinne 2 ligga..... OUPPS.. VAD ? MMMM kliver ut 7 m och MUMS rådjursbajs... matte kommer fram säger nej.. tar mig vänligt men bestämt tbx till spåret ... njjaaee.. går lite lojt fram tar fart viker av och JAPP nästa rådjursbajshög... nu var matte lite snabbare framme. In på rätt väg igen, men då väljer jag att stå och glo lite.. matte väntar lugnt (hon kan vara väldigt envis den där matte..) nix jag står också lugnt och kollar lite....

Efter en stund går matte något framåt och då plockar jag spåret och går rätt på pinne 3 (nr 2 missade vi i all bajsfantasi..) det är KUL när man hittar den, ost på

tub, pussar och glad matte... vidare till nästa vinkel och rakt på spårslutet.

Summa njaaa.. vingligt och lite lojt...


Matte väntar en dag så lägger vi ett nytt, har precis regnat och fortsätter dugga. Blir fält med en pinne innan vinkel sen ytterligare en och en vinkel till innan slutet. Det var ju lite kortare liggtid och något kortare och här gick jag som på räls..

Mattes summa av kardemumman. Fält inte lika roligt = backa bandet lite och gör det något lättare ett par gånger så det blir KUUUL


  


Ja men NU TILL IGÅR!

Efter en ganska lång dag på jobbet med matte.. ja ja i och för sig så gick vi 1.5 tim på morgonen, det var mysigt.

Det var mörkt ute på teatergatan när jag fick order om att hoppa in i bilen.. Sen åkte vi en bit och åkte vid resans slut ner i ett P-Hus.. har fått sitta i bilen i ett sånt ett par gånger innan. Men nu fylldes stället av bilar med hundar i på alla sidor och en efter en plockades vi ut.. Här skulle tydligen tränas..? INNE? bland bilarna? (ja det var nästan bara våra bilar så det var gott om plats).

Matte var nog själv lite tveksam hur jag skulle reagera så därför så var jag SKIT DUKTIG!!   . Vi fick en liten stund var med tränaren (Ellionor från sto hundtjänst). Då fick de andra ligga i bilarna. Första som matte ville att hon skulle titta på var aporteringen. Först visade vi hur vi tränat, vilket var bra sätt tyckte hon. Och sen så fick matte en massa andra övningar som jag fixade jätte bra.. Kanske blev jag lite lurad att komma fort, fortfarande hålla fasts grepp på aportbocken, ibland rusa vidare för matte sprang, ibland sätta mig, ibland for en boll iväg.. riktigt bra gick det.

Sen tränade de andra kompisarna på lite andra moment och min andra del blev budföringen som vi tränade massa störning för att jag inte skulle tjyvstarta och även ingången och sitta länge hos figuranten.. Också det gick topp!!

Sen träning var det... matte astrött.. Jag?? NÄÄEE inte nämnvärt..

'

TJING

Frissan


 
 
Ingen bild

Ingela och Fanni

15 september 2010 22:52

Åh, vad ni är flitiga töser!

Annette

22 september 2010 08:41

Mmm vad jag känner på mig så är du syrran ganska flitig själv.. bara din matte som inte lådsas om det... fniss...
MÅSTE SES SNART

 
Ingen bild

Ambra

16 september 2010 07:15

Tja Friss! Vilken attans tur att vi var med dem i tisdags, hur skulle det gått för mattarna annars? Fast nästa gång tycker jag nog att vi kan få träna lite med varandra också, så kan ju våra mattar träna med varann? Vet inte hur jag ska få matte att fatta det, men jag tjatar på :)
Puss

Annette

22 september 2010 08:38

Håller med!! Lite väl mycket BÄÄÄBIS för dig och väl mkt TRÄÄÄNING för mig.. Dags för flickorna fräs att få spralla loss....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 16 april 2012 06:57

Dottern är med pojkvännen och familj på Cypern under påsklovet. Mmm vissa har det bra   nä det unnar jag henne. Men något Cypern väder var det INTE i lör... oj oj. Det hade ju fullkomligt VRÄKT ner snö under fre kvällen och hela natten. Tung blöt s...

Av Annette - 15 april 2012 08:18

I fredags träffades träningsgruppen tidigt innan alla skulle till sina jobb, för att spåra. Vi hade inte sol men det var lagom varmt ute. Tyckte dock inte Susanne M som klagade på att det var kall. Jätte konstig med tanke på vilket tempo hon alltid...

Av Annette - 11 april 2012 20:53

På långfredagen så åkte jag ner till familjen i Norrköping och blev direkt magsjuk och feber  . Trist så det blev ingen  påskmat för mig, blev till att vara utan mat ha ha men kan ju vara bra. Tog mig hemåt på sönkvällen med riktigt högfeber så jag v...

Av Annette - 11 april 2012 20:34

Ibland är det ju inte lätt att få tiden att räcka till för allt. Men det gäller att passa på att smyga in träningen lite här och var. Nu är vi ju en träningsgrupp så det är oftast någon som är på med att påminna. Fjärren (som fortf har varit på när...

Av Annette - 10 april 2012 18:58

Oj vad vi ser fram emot det man lyckas boka för Nina Svartberg, ja naturligtvis även om man lyckas få med Kent hennes man på samma gång. Det första året jag åkte så var Frissan knappt ett år och jag halkade med på grund av en avbokning, då hade vi Ni...

Ovido - Quiz & Flashcards