Frizbie - en Rottistjejs vardag

Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Boxholmsläger för Lotta Linusson o Ann Dahlin

Av Annette - 10 april 2012 17:39

I början på feb, precis efter att vi fått första priset i Lyd klass II, så åkte vi iväg (med 3 av kompisarna från träningsgruppen, Susanne H med schäfern Kaize:

Han är är drygt 3 år och har ett första pris i Lyd klass I.



 :

(måste även säga att Kaizer är Frissans kille)


Nr 2 av mina Susannor i träningsgruppen (de är 3)är Susanne Mickelsson som har 2 st Golden killar. Med sig till Boxholm tog hon den yngsta Elton som hon har tävlat Lyd klass I och fått första pris med:


Nr 3 av Sussanorna är Susanne Persson med sin Ella. Ella är lite äldre än våra hundar och har kommit lite längre hon har nu startat i Lyd klass III och kämpar för att nå första priset och är nära....

Så det var en liten pressentation av mitt träningsgäng som var med i Boxholm (pluss en massa andra förståss :)

Vi bode på Mjölby golfhotell med våra hundar i stugor om 2 o 2. Jätte fina. Jag och SusElla bode ihop och det gick toppen , våra tjejer är bästistar så det är kul.

Första kvällen var vi kvar på hotellet och käkade och hade teori, om vad våra planer var i vår tävlingslydnadsträning, hur vi vilje strukta upp våra dagar osv.

Min tanke var ju att slipa mer på tvåans moment men eftersom vi efter vi anmält oss till lägret blev uppflyttade så beslutade jag mig för att fokusera på att få de nya momenten i trean igenomgångna och få tipps hur jag ska komma vidare där.


Vi tränade ju i Boxholmshallen kommer inte ihåg vad den heter nu, men har varit i bättre hallar... var inte impad av kylan och ganska ogästvänligt kort och gott.

Vi delades in i grupper och tränade en o en i gruppen uppdelat en dag på Ann som jag hade på lö. Då kollade vi på hopp/apport, inget större problem så hon tyckte jag skulle dela upp momentet mer och inte träna på uthoppet som hon gör, utan mer sätta henne på andra sidan med apporten bakom, sedan säga apport och träna tillbaka hoppet.

Vittringen: här kände jag inte att vi kom på något "förlösande". tänker backa tillbaka lite här o istället ta med vittringen till Nina Svartberg imars o fråga..


Metallen tränade vi och lurade henne för att inte tjuva annars inga problem där.

Inkallande med ställande testade jag med men bröt och tar det dag 2 med Lotta.

Sittande i grupp, har inte tränat det så mkt så fokuserade inte så mkt på att hon rörde huvudet utan att hon satt stilla.

Dag 2: Då hade vi Lotta Linusson i min grupp. Jag fick några tips på krypet som jag ska blanda träningen med men kände inte riktigt att de var helt rätt för oss.

Fick prova några nya delar i inkallande med ställandet främst med boll bakom där någon vaktar bollen. Lotta tyckte inte att hon stannade på stanna utan mer på ett tränat avstånd, så det ska jag bryta med att vara noga med olika avstånd.

Sättande under gång: bra tips med fokus på att gå låångsamt i fotgåendet och sen säga sitt, belöna (hade utomstående som klickade så att jag själv fokuserade på att gå rakt) gick jätte bra.


Rutan; några tips på att få till treans ligg efter att mitten intagits som gick bra.


Utvärdering av den lägerhelgen =

Mjölbys Golfhotell JÄTTE MYSIGT

Sällskapet TOPPEN vi hade tom melodifestivalkväll med lite gott dricka på vårt rum :)

Boxholmshallen nej gillande den inte

Kursen: Bra tips några nya och många man bara ska använda lite mer av.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 16 april 2012 06:57

Dottern är med pojkvännen och familj på Cypern under påsklovet. Mmm vissa har det bra   nä det unnar jag henne. Men något Cypern väder var det INTE i lör... oj oj. Det hade ju fullkomligt VRÄKT ner snö under fre kvällen och hela natten. Tung blöt s...

Av Annette - 15 april 2012 08:18

I fredags träffades träningsgruppen tidigt innan alla skulle till sina jobb, för att spåra. Vi hade inte sol men det var lagom varmt ute. Tyckte dock inte Susanne M som klagade på att det var kall. Jätte konstig med tanke på vilket tempo hon alltid...

Av Annette - 11 april 2012 20:53

På långfredagen så åkte jag ner till familjen i Norrköping och blev direkt magsjuk och feber  . Trist så det blev ingen  påskmat för mig, blev till att vara utan mat ha ha men kan ju vara bra. Tog mig hemåt på sönkvällen med riktigt högfeber så jag v...

Av Annette - 11 april 2012 20:34

Ibland är det ju inte lätt att få tiden att räcka till för allt. Men det gäller att passa på att smyga in träningen lite här och var. Nu är vi ju en träningsgrupp så det är oftast någon som är på med att påminna. Fjärren (som fortf har varit på när...

Av Annette - 10 april 2012 18:58

Oj vad vi ser fram emot det man lyckas boka för Nina Svartberg, ja naturligtvis även om man lyckas få med Kent hennes man på samma gång. Det första året jag åkte så var Frissan knappt ett år och jag halkade med på grund av en avbokning, då hade vi Ni...

Ovido - Quiz & Flashcards