Frizbie - en Rottistjejs vardag

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

UPPDATERING PÅGÅR! ÅR 2011 !!

Av Annette - 5 mars 2012 16:13

Oj här har jag inte skrivit sedan sep 2010.. nej men.. så det har hänt lite kan man säga.

Nu kommer jag samla ihop mig och lägga ut lite info om hur det gått med min lilla tjej som snart blir 3 år!

Vi har varit på lite utbildningar både utan och med hund.

Utbildningar för mig själv:

Jag blev klar Allmänlydnadsinstruktör våren 2011 och har sedan dess hållit flertalet kurser:

Grundkurs: 1 st

Valpkurser: 4 st

Unghundskurs: 2 st varav ytterligare 2 pågår just nu.

Allmänlydnadskurs: 2 st

Klicker kurs: 1 st

Lydnad och aktiveringskurs: 1 st

Sen utbildade jag mig själv vidare.. och blev B- figge så man har papper på att man kan panga och vara spöke :)

I slutet av 2011 så blev jag även auktoriserad Tävlingsledare.


Kurser för mig och Frizbie:

Under våren så gick jag en kurs för Ann Dahlin med sikte på elit.

Sedan var vi 2 dagar i Uppsala med träningsgruppen och tränade i första vårsolen i april för

Nina och Kent Svartberg. Så bra dagar och så lärorikt!



Sommarläger för Lotta Linusson och Anne Dahlin, lydnadsträning och spår på programmet.

Föreläsning för Lars Fäldt och ytterligare en för Kent Svartberg.

Under hösten gick jag en tävlingsträningskurs för Lotta Linusson och Anne Dahlin.

 


Tävlingar

Vad har hänt med Frizbie då: Jo vi tävlade i Lyd klass 1 i maj 2011 och fick ett första pris!


Sedan tävlade vi i okt 2011 Bruks/spår och blev uppflyttade till lägre spår.


 


Samma månad träffades kullen och vi genomgick mentaldelen i MT där hon fick hela 498!! poäng så bra!!


  




 
 
Annika, Diesel o Indy

Annika, Diesel o Indy

5 mars 2012 17:37

Har du också en blogg! Vad kul! Ni har hunnit med en hel del under förra året! Vad duktiga ni är!

http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 16 april 2012 06:57

Dottern är med pojkvännen och familj på Cypern under påsklovet. Mmm vissa har det bra   nä det unnar jag henne. Men något Cypern väder var det INTE i lör... oj oj. Det hade ju fullkomligt VRÄKT ner snö under fre kvällen och hela natten. Tung blöt s...

Av Annette - 15 april 2012 08:18

I fredags träffades träningsgruppen tidigt innan alla skulle till sina jobb, för att spåra. Vi hade inte sol men det var lagom varmt ute. Tyckte dock inte Susanne M som klagade på att det var kall. Jätte konstig med tanke på vilket tempo hon alltid...

Av Annette - 11 april 2012 20:53

På långfredagen så åkte jag ner till familjen i Norrköping och blev direkt magsjuk och feber  . Trist så det blev ingen  påskmat för mig, blev till att vara utan mat ha ha men kan ju vara bra. Tog mig hemåt på sönkvällen med riktigt högfeber så jag v...

Av Annette - 11 april 2012 20:34

Ibland är det ju inte lätt att få tiden att räcka till för allt. Men det gäller att passa på att smyga in träningen lite här och var. Nu är vi ju en träningsgrupp så det är oftast någon som är på med att påminna. Fjärren (som fortf har varit på när...

Av Annette - 10 april 2012 18:58

Oj vad vi ser fram emot det man lyckas boka för Nina Svartberg, ja naturligtvis även om man lyckas få med Kent hennes man på samma gång. Det första året jag åkte så var Frissan knappt ett år och jag halkade med på grund av en avbokning, då hade vi Ni...

Ovido - Quiz & Flashcards