Frizbie - en Rottistjejs vardag

Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Älg i spåret!!!

Av Annette - 22 september 2010 08:43

Halloj!


  

Jo vi ligger i. I lö så blev det lite övningar på planen, gick bra.

Söndagen hade vi spikat en heldag, med start i skogen. Det tog ett litet tag innan mattarna (Kaisers o min) kunde enas om vilken äng vi skulle välja.. Kaisers matte är lite mer noga med att man verkligen FÅR kliva ut där.. medans min.. äch.. ja ni vet ju hur hon är.. kör på bara kan man säga...

Oj oj.. mattes val av åker var = pool.. jösses vad vatten det var.. vissa ställen var mer sjö än äng.. men men.. jag skötte mig som bara jag kan och plockade alla aporterna o tog alla vinklarna.

På eftermiddagen blev vi dirrigerade på klubben av Britt (vår sbkinstruktör) i apelllydnaden. Gick bra förutom läggandet under gång där kommenderingen blev I EN VATTEN PÖL.. matte kunde heller inte kliva iväg några steg till för den var 10x10m.. så där fick matte ta till några DK (dubbelkomandon). Annars fint.

Mån=klubben dock bara en gång med 4 moment och platsliggande  med skott.


Men igår!! Då skulle vi spåra och det regnade och var blött..spåret lades ut även här fält/pool, 3 pinnar o slut, 3 vinklar. Sen skulle spåret ligga en stund, så vi släpptes loss och fick busa runt lite Kaiser (schäferkompisen) o jag. JÖSSES vad vi sprang.. vi kutate för fulla muggar i ca 3 min innom synhåll och SEN DROG VI SNABBARE ÄN HONKEN till skogs..   mm åhh vad kul. Jösses vad de gormade på oss.. men vi liksom bara ville inte höra.. kände att matte kunde få svettas lite extra.....  och det gjorde hon.. Jag gick ju precis UR mitt löp o en snygg schäfer precis dagarna efter kan få mattar att bli liiite nervösa.. Ja ja kul var det. Vi kom sen rusandes alldeles överlykliga av allt höst spring..


På väg tillbaka (kopplade) så tvärstannar vi alla fyra... rakt över våra spår kom en jätteälg klivandes.. uj uj.. vi kom av oss allihopa. Nog för jag har sett stora hästar när jag är med lill matte.. men DET HÄR. Jösses.. känner mig ju själv lite som skogens drottning men det HÄR.. Snacka om skogens konung..

  

Han klev rakt emot oss. När han fick syn på oss så stannade han o glodde lite innan han lugnt gick vidare upp mot våra spår ryggsäckar.. hm.. men han gick över dem och förbi lugnt och majestätiskt.. SNYGGT!


Vad det gällde mitt spår så blåste det lite väl, tog första, tappade fokus efter vinkel 2 så jag vinglade ut o missade 2an, tbx igen o tog 3 och 4.. trots älgar och insjö..

Friss

 
 
Ingen bild

Gittan

22 september 2010 09:16

Ni e såå flitiga o duttiga, stolt över er e ja, massa kramizar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 16 april 2012 06:57

Dottern är med pojkvännen och familj på Cypern under påsklovet. Mmm vissa har det bra   nä det unnar jag henne. Men något Cypern väder var det INTE i lör... oj oj. Det hade ju fullkomligt VRÄKT ner snö under fre kvällen och hela natten. Tung blöt s...

Av Annette - 15 april 2012 08:18

I fredags träffades träningsgruppen tidigt innan alla skulle till sina jobb, för att spåra. Vi hade inte sol men det var lagom varmt ute. Tyckte dock inte Susanne M som klagade på att det var kall. Jätte konstig med tanke på vilket tempo hon alltid...

Av Annette - 11 april 2012 20:53

På långfredagen så åkte jag ner till familjen i Norrköping och blev direkt magsjuk och feber  . Trist så det blev ingen  påskmat för mig, blev till att vara utan mat ha ha men kan ju vara bra. Tog mig hemåt på sönkvällen med riktigt högfeber så jag v...

Av Annette - 11 april 2012 20:34

Ibland är det ju inte lätt att få tiden att räcka till för allt. Men det gäller att passa på att smyga in träningen lite här och var. Nu är vi ju en träningsgrupp så det är oftast någon som är på med att påminna. Fjärren (som fortf har varit på när...

Av Annette - 10 april 2012 18:58

Oj vad vi ser fram emot det man lyckas boka för Nina Svartberg, ja naturligtvis även om man lyckas få med Kent hennes man på samma gång. Det första året jag åkte så var Frissan knappt ett år och jag halkade med på grund av en avbokning, då hade vi Ni...

Ovido - Quiz & Flashcards