Frizbie - en Rottistjejs vardag

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2010

Nya tag med träning

Av Annette - 21 augusti 2010 11:12

Halloj!

Har en matte som gillar hösten... då ska man "ta tag" i små mycket saker.. inget fel med det men.. allt på en gång?? Blir det bra? Ja ja.. har ju bara haft denna matte i drygt ett år...(hela mitt liv igentligen   ).

Vi har ju lite träningskompisar, boxern Ambra känner ni ju, men vi tränar även med en schäferkille som heter Kaiser.

Förra lördagen så skulle det då "tas tag i träningen".

Vi mötte upp Kaiser o Ambra på klubben. Det blev lite planerings prat först.. inte så kul om jag får säga min mening. Jag menar äääntligen har man då kommit till klubben.. men då ska det pratas (dessa tre mattar ska fixa med träningstävlingar så det var datum o lite som spikades).

Det jag o min matte tränade på denna gång var:

snabba lägganden ( gick riktigt bra, det togs ju lite tips av uppfödar Gittan sist, med dubbla tennisbollar mycket bra).

Framförgående repetion med bocken o godis längre fram, den kan jag nu. Så nu får det bli lite även utan den nästa gång.

Aporteringen: dagens övning blev den som vi praktiserade när vi var på kurs hos Kent Svartberg. sitta, lägga ut apportbocken snett åt sidan, matte går iväg, säger aport, när jag greppar den och kommer springer hon som fasen o sen kastar bollen.. gick bra. Greppade direkt och hårt, sprang fort, bytte till boll kom.

Platsliggning: gick bra låg kvar lugnt (ingen match..)

Budföring: (här kom även en annan matte Ylva med sin schäfertik o joinade). Jag skickades på denna nya matte, sprang fort dit, satte mig (dock lite snett för Ylva böjde sig lite över mig) sen var jag inte lika snabb tillbaka utan Ylva fick upprepa -march 2 gr, men då satte matte av några steg o då kom jag som ett skott. Andra gången mkt bättre då skippades ingången på tb vägen och boll slängdes istället.


Efter lyd så körde vi en kort träning på uppletande rutan, 2 skick och på saker hittades direkt. Kul det där!

Frissan


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 16 april 2012 06:57

Dottern är med pojkvännen och familj på Cypern under påsklovet. Mmm vissa har det bra   nä det unnar jag henne. Men något Cypern väder var det INTE i lör... oj oj. Det hade ju fullkomligt VRÄKT ner snö under fre kvällen och hela natten. Tung blöt s...

Av Annette - 15 april 2012 08:18

I fredags träffades träningsgruppen tidigt innan alla skulle till sina jobb, för att spåra. Vi hade inte sol men det var lagom varmt ute. Tyckte dock inte Susanne M som klagade på att det var kall. Jätte konstig med tanke på vilket tempo hon alltid...

Av Annette - 11 april 2012 20:53

På långfredagen så åkte jag ner till familjen i Norrköping och blev direkt magsjuk och feber  . Trist så det blev ingen  påskmat för mig, blev till att vara utan mat ha ha men kan ju vara bra. Tog mig hemåt på sönkvällen med riktigt högfeber så jag v...

Av Annette - 11 april 2012 20:34

Ibland är det ju inte lätt att få tiden att räcka till för allt. Men det gäller att passa på att smyga in träningen lite här och var. Nu är vi ju en träningsgrupp så det är oftast någon som är på med att påminna. Fjärren (som fortf har varit på när...

Av Annette - 10 april 2012 18:58

Oj vad vi ser fram emot det man lyckas boka för Nina Svartberg, ja naturligtvis även om man lyckas få med Kent hennes man på samma gång. Det första året jag åkte så var Frissan knappt ett år och jag halkade med på grund av en avbokning, då hade vi Ni...

Ovido - Quiz & Flashcards