Frizbie - en Rottistjejs vardag

Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Annette - 19 juni 2010 20:57

Fattade direkt när matte började packa den gröna ryggsäcken, fixa kaffe stoppa ner min favo räv (en sladdrig räv som är lite "inne" nu i hundvärlden   och så åkte stor kängorna på även fast det var varmt o soligt.. kunde bara betyda en sak SPÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR i sikte v  . Kostan styrdes mot klubben men icke vi åkte vidare och svängde av mot Velamsund. Där var Britt (intruktören i vår förra tävlingslyd kurs), Susanne o Kaiser (Schäfer) Susanne och Elmer (+ ytterligare en golden, hon har 2 men en liten valpis söööt) och sen Syrra(hon heter det, det är också en Golden).

Efter att matte varit borta en EEEEEEEVIGHEEEEEEEEEEET.. ja det blev lite Carola H där....

Så släppdes jag då ivrig som en tiiiiger ur bilen... matte fick ett jäkla sjååå med att hålla mig, sele, lina.. för jag ville FRAAM. Fick traska på en liten bit i skogen tills jag bands upp och jag sattes fast i ett träd, för att jag ska bli lite mer  "taggad" och förstå att nu är det spår.. Matte lade ut lina och sele och pratade om att - jaaa nu tjejen är det dags förstår du jaaa ser du...

JÖSSES!!! Jag FATTAR... det är inte JAG som är blond av oss två...

ÄNTLIGEN så hämtades jag, sele på och JAPP där kom det, det förlösande ordet som betyder släng dig i väg i 210 knyck.... -varsegod spåår...

Jag far i väg som en jordfräs.. dock bromsade matte upp ganska mycket så det var bara att slå in på farten lite... men hörde att hon svor till när det brände till i handen av linan...

Tog upp spåret direkt, rakt på första aporten, som jag plockade o kom stolt in tillmatte med.. byteshandel mot lite korv sen iväg igen.. vinkel som jag tog efter att gått förbi ca en halv meter sen tbx och rätt vidare,, klippte aport 2 på samma sätt, sen över en promenadstig utan tvekan och därefter blev terrängen berg och brant upp åt, inga problem med apport 3, sen lätt matte mig andas lite för nu var det varmt.. vidare igen.....nej men vänta nu har jag tappat spåret.. stannar upp nosar i backen sen upp och vädrar och tar ett HOPP 3 m åt sidan (matte tror att jag hoppat på ett djur) men icke sa nicke, jag fick vittring på apport nr 4.. sen blev det högt blåbärsris, då var det ingen svår match lukten låg ganska högt här och DÄÄÄÄÄÄÄR låg spårslutet. TOPPEN fram med räven , kampade och bar stolt räven till bilen hela vägen... VATTEN OCH FIKA!! JAG ÄÄÄLSKAR ATT SPÅRA.

Matte?? MALLIG SOM FAAN, fick tom dela kanelbullen med henne, den släpper hon inte i första taget....

Vi hörs om ett par dagar. I morgon ska jag ner till Norrköping med lill mattes sommar häst som ska få vara hos kusin Malin B hela sommaren.


Frissan

Ovido - Quiz & Flashcards