Frizbie - en Rottistjejs vardag

Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Annette - 4 juni 2010 16:14

Halloj!!

Igår när vi var på klubben så fixade matte med pastasallad och grejer, som man om man var snabb kunde sno åt sig bitar av som yrde när matte lite stressad hackade på... Så hjälpte även lillmatte till och även där kunde man fjäska till sig lite mat. I kväll skulle då TÄS (tävlingssektorn) ha lite sommaravslut efter ordinariemöte, med mat, prat, mys och lite skojtävlingar.

Matte som är gammal reseledare känner sig ganska FÄRDIG med just lekar och grejer. Men eftersom lill matte var med så skulle ju det var lugnt! Trodde hon   . Det ville INTE den 13 åriga dottern... piiiinsamt.

Men matte tog tag i kopplet och kastade sig ut i tävlingens allvar:

Följande grenar avverkades:

1: sked med potatis i munnen och hunden skulle gå fot mellan slalompinnar. (delad bästa tid goooo matte)

2: Doppa huvudet i en hink vatten för att fiska upp 3 köttbullar (det var dock hunden som skulle göra detta, till mattes lättnad) den vann jag! Köttbullar är gott och vatten KUL!

3: 7 st käglor (i form av petflaskor) skulle vältas på snabbas tid. Hund sattes fot, föraren lämnade hunden och ställde sig på 3 m avstånd på andra sidan käglorna och sen skulle man få hunden att förstå att de skulle VÄLTAS. DÄR får jag faktiskt ge min matte ett pluss i kanten för sin uppfinnerikedom   när hon gick förbi käglorna så vräkte hon ner en näve godis bland dem o i stället för att kalla in så skrek hon - varsågod! Behöver jag säga att jag rasade samtliga på snabbast tid?

4: här skulle man skickas in i rutan och hämta så många föremål som det gick och avlämna till matte. DET KAN JAG (vann en tävling med min kull på läger i Mangen i sept...). Så den gick kanon.. en annan hund var lite snabbare med att lämna av jag tog liiite mer tid på mig när jag plockade en vit tygråtta som jag ville behålla ett tag innan matte fick den.

5: KORV APORTERING!!?? Ja men ni HÖÖÖR ju... !! Hur den GICK!? SKIT BRA om jag får säga det själv.. frågar du matte så gick det inte alls. Jag for iväg efter korven och stannade tills jag ätit upp den och SEN kom jag snabbt in till matte igen. SOM HON HOPPADE, VIFTADE, LOCKADE och skrek.. ha ha NIX den skulle ätas sen kom jag... fniss....


Men summa av kardemumma så vann vi och jag tycker nog att "skoj"tävlingar är kul. Och även om matte inte erkänner det så tror jag att hon hade ganska kul hon med!!


HÖRS SNART

FRISSAN




      

Ovido - Quiz & Flashcards