Frizbie - en Rottistjejs vardag

Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Tävlingslyd kursen i sön

Av Annette - 8 juni 2010 15:20

 Nu är jag här igen... är ju tvungen att lägga in lite om hur söndagens kurs gick.. man går ju fler kurser   ! Nu börjar vi närma oss slutet på även denna kurs (om man ska referera till förra inlägget) har ju gått en förberedande tävlingslydnadskurs senaste mån.. har varit kul. Här har vi mer jobbat på delar av momenten i både bruks och lydnadsklassserna. Så nu så här på slutet så börjar vi ju sätta ihop delarna. Går ganska bra. Min matte har ju lite egna ideér så ibland har vi inte tränat med gruppen, utan stigit lite åt sidan och så har hon istället brytit ner momenten ytterligare och även använt mkt av "klicker" i vår träning.

Tex har vi främst tränat snabba lägganden men ganska stilla stående, men nu så har vi testat de 2 senaste gångerna på kursen att prova även under gång. Det har gått bra.. lite tveksam blir jag ibland om det ÄR det hon menar när hon säger ligg, men förra gången trillade poletten ner och jag kände att-- ja vad f--n jag lägger mig väll då.

I söndags så påminde tränaren om att -ni har väll inte glömt att det bara är ytterligare en gång kvar sen tar jag ner en lydnadsdomare o det blir tävling sista gången...Matte fick något stressat i blicken..  men själv känner jag mig ganska  cool. Känner att lite beror det väl på vad som hamnar i matskålen veckan innan..

Det blir lydnads 1ans program vi kommer att köra ska bli kul.

Vi körde igenom alla delar med gruppen och det gick riktigt bra. Matte vill ha snabbare lägganden, och aporteringen kör hon med metallaport och inte trä.. Känner att träet är lite MUMSIGARE och där får jag inte medhåll av matte att det är ok att tugga loss på den lite innan man släpper den...så det har blivit den i metall i stället och då håller man så fiiint så.

Platsläggandet denna gång blev en liten cirkus    . Här lades vi upp som vi brukar 9 hundar på rad. DIREKT när vi lämnade så hoppade en av hundarna upp och började atack leka med hunden bredvid. Jag kände att NU JÄKLAR här har man en chans att få vara med?! En snabb blick på matte informerade mig och att LÄGET VAR INTE SÅ! Jösses blicken jag fick sa mig att här STANNAR vi kvar om det ska komma mat i skålen framåt kvällen.. phu.. så jag låg kvar. Rätt gjord med tanke på hur lyklig matte var när hon efter 3 lååååååååånga min kom tbx. Hoppet går bra.. kan ibland sätta mig liiite nära hindret på tillbaka vägen men man är ju smidig som en gasell och hoppar tillbaka ändå utan problem. Men här tränar vi ganska sällan på att sitta utan det blir mer - hopp och så kommer det en boll farandes istället, vilket gör att jag landar och hamnar med förväntan att något ska komma istället för att jag vänder direkt och sätter mig för nära...

Budföringen går bra.. men jag tycker nästan att det är roligare att springa bort till människan längsbort än tbx till matte. (går snabbt då med men matte vill ha upp farten ÄNNU mer) så nu blir det lite träning utan ingångar som avslut utan boll bakom matte.... ÅHH HEEEEEJ VAD DET GÅR!

Sen blev det gasen i botten hem för matte skulle på fest med jobbet.. suck då vet man hur TRÅKIG dagen i morgon kommer att bli....

puss så länge...

FRISSAN



  

 
 
Ingen bild

Gittan

8 juni 2010 15:50

Underbart att få följa er enorma utveckling, e sååå stolt över er.
Brosran Träsktroll (Floyd) har de lite lugnare ett tag nu, matten e lite sliten... men vi kommer igen. Ses ju på lägret i sommar, då kör vi.
Kramar från urhemmet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 16 april 2012 06:57

Dottern är med pojkvännen och familj på Cypern under påsklovet. Mmm vissa har det bra   nä det unnar jag henne. Men något Cypern väder var det INTE i lör... oj oj. Det hade ju fullkomligt VRÄKT ner snö under fre kvällen och hela natten. Tung blöt s...

Av Annette - 15 april 2012 08:18

I fredags träffades träningsgruppen tidigt innan alla skulle till sina jobb, för att spåra. Vi hade inte sol men det var lagom varmt ute. Tyckte dock inte Susanne M som klagade på att det var kall. Jätte konstig med tanke på vilket tempo hon alltid...

Av Annette - 11 april 2012 20:53

På långfredagen så åkte jag ner till familjen i Norrköping och blev direkt magsjuk och feber  . Trist så det blev ingen  påskmat för mig, blev till att vara utan mat ha ha men kan ju vara bra. Tog mig hemåt på sönkvällen med riktigt högfeber så jag v...

Av Annette - 11 april 2012 20:34

Ibland är det ju inte lätt att få tiden att räcka till för allt. Men det gäller att passa på att smyga in träningen lite här och var. Nu är vi ju en träningsgrupp så det är oftast någon som är på med att påminna. Fjärren (som fortf har varit på när...

Av Annette - 10 april 2012 18:58

Oj vad vi ser fram emot det man lyckas boka för Nina Svartberg, ja naturligtvis även om man lyckas få med Kent hennes man på samma gång. Det första året jag åkte så var Frissan knappt ett år och jag halkade med på grund av en avbokning, då hade vi Ni...

Ovido - Quiz & Flashcards