Frizbie - en Rottistjejs vardag

Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Värme

Av Annette - 13 juli 2010 18:30

 

Det är VARMT!  flämt ... flämt...

Man har tillbringat en vecka till i Norrköping igen, landet, hästar och lillmatte! Älskar verkligen lillmatte.. vet inte vad det är mer än att hon är TOPPEN. Morgonhumöret är inte det bästa, (nu har hon sommarhäst hos kusinen och går upp 06.00 varje morgon och jobbar av stallhyran där med hennes tävlingshästar. När hon går upp så VEET jag ju att man ska hålla sig urvägen.. men det GÅÅR liksom inte..Kan inte låta bli att fullständigt KASTA mig över henne i VILT glädjerus... Det är så mysigt, bryr mig faktiskt inte om att hon väser och fräser - FÖRSVIN!!! Varför måste du vara så J--LA glaaaaaaaaaaaad hela tiden!!??

Åhh vad glad jag blir när hon tilltalarmig.. så då slickar jag och kastar mig över lite extra!

  

Det härliga är att vi nu under sommaren har min bästis boxertiken Ambra hos oss, så då blir det dubbel glädje när vi båda hänger på morgongoset!

Midsommarveckan när vi var nere förra gången på landet var inte riktigt så varm som denna vecka så då var vi piggare. Denna gång blev det lååånga utslagna pauser i skuggan efter att vi väl hade orkat busa loss lite. Kvällarna när lillmatte stängt stallet var bäst. Då åkte vi ner till sjön och simmande med henne. Och hon simmar långt, jösses där gällde det att simma på för att hinna med henne.

Ett par pass på gräsmattan såg stormatte till att vi fick i alla fall. Såendet , läggande, aporteringen och platsliggningen nöttes på.

'Väl hemma i stan igen denna veckan har det blivit promenixer ner till vattnet och mycket göra noll i trädgården. Värme och träning är ingen HITT!

Nu är det 3 dagar kvar tills vi åker på Rottislägret i Kosta.

  

(kompisen Ambra häslar på lillmattes sommarhäst Frasse)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 16 april 2012 06:57

Dottern är med pojkvännen och familj på Cypern under påsklovet. Mmm vissa har det bra   nä det unnar jag henne. Men något Cypern väder var det INTE i lör... oj oj. Det hade ju fullkomligt VRÄKT ner snö under fre kvällen och hela natten. Tung blöt s...

Av Annette - 15 april 2012 08:18

I fredags träffades träningsgruppen tidigt innan alla skulle till sina jobb, för att spåra. Vi hade inte sol men det var lagom varmt ute. Tyckte dock inte Susanne M som klagade på att det var kall. Jätte konstig med tanke på vilket tempo hon alltid...

Av Annette - 11 april 2012 20:53

På långfredagen så åkte jag ner till familjen i Norrköping och blev direkt magsjuk och feber  . Trist så det blev ingen  påskmat för mig, blev till att vara utan mat ha ha men kan ju vara bra. Tog mig hemåt på sönkvällen med riktigt högfeber så jag v...

Av Annette - 11 april 2012 20:34

Ibland är det ju inte lätt att få tiden att räcka till för allt. Men det gäller att passa på att smyga in träningen lite här och var. Nu är vi ju en träningsgrupp så det är oftast någon som är på med att påminna. Fjärren (som fortf har varit på när...

Av Annette - 10 april 2012 18:58

Oj vad vi ser fram emot det man lyckas boka för Nina Svartberg, ja naturligtvis även om man lyckas få med Kent hennes man på samma gång. Det första året jag åkte så var Frissan knappt ett år och jag halkade med på grund av en avbokning, då hade vi Ni...

Ovido - Quiz & Flashcards