Frizbie - en Rottistjejs vardag

Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Annette - 28 juli 2010 20:59

Då var man hemkommen från Smålands skogar! Man har ju varit på sitt livs första Rottisläger som SvenskaRottisklubben arrangerar varje år. DET var toppen!

Man fick bo i hyrd husbil, det var kul eftersom sängarna var upp en bit i luften så fick jag lyftas upp för att komma isäng,,,,, annars satt jag och grät nedanför. De är ganska lättlurade de där tvåbeningarna.

  

Oj vad man har fått jobba på i skogen. 

Här har jag precis spårat klart och hittat alla apporter och då får man ju lillräven som belöning och den släpper jag inte iförsta taget.


   

Vi var nio st i vår spårgrupp och alla hundar fick olika spårläggare varje dag, det var jätte nyttig. Vi fick massor av nya tips och råd och utveklades jätte mycket i skogen.

Matte fick även köra under veckan med Ginza, Gittan (min uppfödare) hade tre hundar med sig och den nyaste (importen, några mån yngre än jag) blev matte kär i... hm.. liiite delade meningar om det, eller ärligt så tyckte jag det var kul, det är mer Ginza som måste få lite mer tid på sig varje gång vi ses, men det gick bra till slut.

   

Ginza var så duktig. Hade inte gjort så många spår, men är en riktig arbetsmyra som lärde sig massor denna vecka.


Vi körde även en hel del uppletande rutor. Det har vi ju gjort i mindre format hemma men nu fick vi kläm på det och där är jag riktigt snabb! Och matte har fått massa nya uppslag så nu kommer det köras upplet.

   

Här är det våra kompisar Eva o Quilla som ska ut i uppletande rutan.


Stället vimlade av fina Rottisar men vår grupp gick inte av för hackor, där var de finaste tyckte jag   !

Matte tyckte att det var liiite för lite tid avstatt för lydnaden eftersom efter xantal timmar i skogen och urvarmt väder så var man helt slut och det fanns inte så mycket enerig över till att hasa sig ut på plan.

Men vi han med lite träning där i alla fall.

   

Snyggt hopp va??!! Ha ha..

Kommer återkomma med mer om lägret och mer bilder!

Ha det gott

Frizbie 

Ovido - Quiz & Flashcards