Frizbie - en Rottistjejs vardag

Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Annette - 4 juli 2010 00:09

Matte passade på när lite saker skulle fyllas på i klubbstugan att träna lite på tom plan, lördag kväll och allt.. ja jag VET saker går till överdrift ibland   , men man väljer inte sina mattar eller hussar...

Fritt följ blev det idag istället för linförighet, matte tycker att jag släpar lite i värmen så här gällde det att hålla jämna steg annars rusade hon iväg, men det gick bra.

Snabba lägganden tränar vi på med, har inte riktigt lossnat än men gick bättre idag. Körde med boll som gick i backen när vi var i rörelse som jag bara fick om det gick snabbt med läggandet, gick riktigt hyfsat.

Hopp över hinder idag hade jag inga sneda sättanden utan på lagom avstånd men fick inte göra hoppet tbx i alla fall utan belönngen kommer efter sättandet. (boll = bakom).

Framförgående godis på Plankan/bänken ena hållet o utan andra vägen däristället belöningen blev boll över huvudet, gick JÄTTE BRA.

Stående idag endast ett svaagt dk o jag stannade direkt trots att matte fortsatte.

Aportering först sitta framför o hålla, sen vid sidan, sen plocka upp och sen hämta utlagt och komma in gå några steg vid sidan sen sitt. jätte bra!!

Platsläggande dock bara med en hund (Ambra) bredvid, men lika svårt det när bästisten ligger så nära. Men vi låg kvar, trots att matte klev framför, bakom kom tbx ut igen osv.

Stor belöningen blev en stor bit brandslang som Ambras matte lämnat åt oss i klubbstugan.. åhhh så roligt det var att kampa och dra i...


Ha det buskul

Frissan


  

Ovido - Quiz & Flashcards